Testamenttilahjoitukset

Kiitos jos harkitsette testamenttinne tekemistä MLL Lappeenrannan yhdistyksen hyväksi. Olemme saaneet vuosien varrella merkittäviä lahjoituksia testamenttien kautta. Huolehdimme suurella kiitollisuudella ja huolellisuudella lahjoituksen käytöstä lahjoittajan tahdon mukaisesti lasten, nuorten ja perheiden hyvinvoinnin tukemiseksi.

Yleishyödyllisenä järjestönä yhdistyksen ei tarvitse maksaa saamastaan testamentista perintö- eikä lahjaveroa, joten lahjoitus voidaan suunnata kokonaisuudessaan osoitettuun tarkoitukseen.

Testamentti on oikeudellinen asiakirja ja sen on täytettävä tiukat muotovaatimukset, jotta se olisi juridisesti pätevä. Testamentti kannattaa siksi teettää tai tarkistuttaa lakimiehellä.

Mikäli päädytte valinnassanne MLL:n Lappeenrannan yhdistykseen, edunsaajaksi testamenttiin merkitään Mannerheimin Lastensuojeluliiton Lappeenrannan yhdistys ry,
Y-tunnus 0296002-1.

Yhdistykselle ei tarvitse etukäteen ilmoittaa testamentin laatimisesta sen hyväksi. Yhdistys saa tiedon testamentin olemassaolosta laatijan poismenon jälkeen.